مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 09:082019-09-17فناوري

دریافت کدهای دستوری رایگان است/لزوم تایید مشترک برای ارسال کدهای هزینه دار


مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، استفاده از کد دستوری برای مشترکان رایگان است و در صورتی که ارائه خدمت به مشترک هزینه داشته باشد، - سرویس دهنده موظف است قبل از ارائه خدمات نسبت به اعلام هزینه به مشترک و اخذ تاییدیه وی اقدام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه شماره 4 جلسه شماره 292 خود در تاریخ 10 مردادماه سال جاری، مقررات حاکم بر ارائه خدمات کد دستوری را بررسی و تصویب کرد.

بر اساس ماده 2 این مصوبه، ارائه خدمات مبتنی بر کد دستوری (USSD) به خدمات دهندگان صرفا برای استعلام، اطلاع رسانی و تراکنش های مالی که منع قانونی نداشته باشد، مجاز است.

به همین منظور ارائه خدمات اختصاصی دارندگان پروانه خدمات ارتباطی به مشترکان خود از طریق کد دستوری و همچنین ارائه خدمات عمومی و دولت الکترونیک نیز از طریق کدهای دستوری با تایید رگولاتوری، بلامانع است.

همچنین برای ارائه خدماتی که براساس قوانین و مقررات نیازمند مجوز هستند، دارنده پروانه باید قبل از ارائه خدمات از طریق کد دستوری، از وجود مجوز اطمینان حاصل کند.

دارنده پروانه همچنین موظف است نسبت به ثبت و انتشار فهرست کدهای دستوری، نوع و هزینه ارائه خدمات و مشخصات دقیق خدمات دهندگان مربوط، در درگاه اطلاع رسانی رسمی خود اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت کدهای دستوری رایگان است/لزوم تایید مشترک برای ارسال کدهای هزینه دار

دریافت کدهای دستوری رایگان است/لزوم تایید مشترک برای ارسال کدهای هزینه دار