مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 08:182019-09-17سياسي

او مرید شهریار است


یک روز از روزهای خدا به رادیویی که تازه خریده بود، گوش می داد و صدایی شنید که می گفت «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا» و از آن لحظه به بعد، فکر پیدا کردن شاعر این شعر و دیدار با او رهایش نکرد، - یک روز از روزهای خدا به رادیویی که تازه خریده بود، گوش می داد و صدایی شنید که می گفت آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا و از آن لحظه به بعد، فکر پیدا کردن شاعر این شعر و دیدار با او رهایش نکرد، عطش این اشتیاق فلک را هم خوش آمد و دست معلم جوان آذرشهری را در دست شهریار شعر ایران گذاشت.

در میان عکس های استاد شهریار و مریدان او عکس جوانی به چشم می خورد که چهره اش بی شباهت به احمد شاملو نیست، او بشیر فرهخت معلم آذر شهری است که شهریار را تا لحظات پایانی عمرش همراهی کرد.

گفت وگوی زیر بخشی از خاطرات این شاعر و نویسنده از 70 سال شیفتگی است.

آدم ها پیر که می‎شوند، شبیه هم می‎شوند، صدای شهریار دیگری را از پشت تلفن می شنوم، از او وقت مصاحبه می‎گیرم، کوچه پس کوچه های خیابان عباسی تبریز را زیر پا می گذارم و خانه ای نوستالژیک و قدیمی ما را به جوان شیفته دیروز و پیر شوریده امروز می‎رساند.

به رسم مهمان نوازی، در خانه را باز گذاشته و با لبخند به استقبالمان می‎آید، دخترش و محمد علی مشکینی، عکاس، فیلم ساز و دوست او نیز ما را در طول مصاحبه همراهی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

او مرید شهریار است

او مرید شهریار است