مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 14:532019-09-15اقتصادي

در فعالیت های نفتی آرامکو چه می گذرد؟


تولید و صادرات نفت عربستان سعودی در نتیجه حملات پهپادی صبح دشنبه انصار حزب الله یمن به دو تاسیسات نفتی بزرگ این کشور از جمله بزرگترین تاسیسات پالایش نفت خام جهان مختل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دو منبع آگا اظهار کرده اند این حملات تولید پنج میلیون بشکه در روز نفت خام عربستان سعودی معادل نیمی از تولید این کشور یا پنج درصد از تولید جهانی را مختل کرده است.

حملات پهپادی انصار حزب الله یمن باعث آتش سوزی های گسترده در چندین محل شد اما مقامات سعودی اعلام کرده اند که این آتش سوزی ها تحت کنترل درآمده است.

این گروه مسئولیت حملات روز شنبه به دو تاسیسات نفتی در قلب صنعت نفت عربستان سعودی از جمله بزرگترین تاسیسات پالایش نفت خام جهان در ابقیق و میدان نفتی خوریس را برعهده گرفته است.

رویترز در گزارشی به بررسی حقایق مهمی درباره فعالیت شرکت نفتی دولتی آرامکو پرداخته است که به این شرح است: ذخایر نفت آرامکو که بزرگترین شرکت نفتی جهان است، در سال 2017 ذخایر نفت معادل 260.

2 میلیارد بشکه نفت خام داشت که بزرگترین از مجموع ذخایر نفت شرکتهای اکسون موبیل، شورون، رویال داچ شل، بی پی و توتال است و عمر این ذخایر 54 سال برآورد شده است.

تولید نفت این شرکت سال گذشته 10.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در فعالیت های نفتی آرامکو چه می گذرد؟

در فعالیت های نفتی آرامکو چه می گذرد؟