مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 11:232019-09-15بين الملل

موافقت طالبان با فعالیت مجدد صلیب سرخ در افغانستان


جنبش طالبان افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد، ممنوعیت فعالیت کمیته بین المللی صلیب سرخ را در این کشور لغو کرده و امنیت را برای کارمندان این سازمان برای انجام فعالیتهایشان در مناطق تحت کنترل این شبه نظامیان تامین می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته خبرگزاری رویترز، ماه آوریل گذشته رهبران شبه نظامیان طالبان فعالیت کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی را در افغانستان ممنوع اعلام کرده و علت این اعمال ممنوعیت را انجام فعالیتهای مشکوک از سوی این سازمان ها به هنگام عملیاتهای واکسیناسیون و عدم پایبندی آنها به ماموریتهایی که از قبل اعلام کرده بودند، خواندند.

با این حال ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه ای گفت، این جنبش تضمینهای امنیتی قبلی را برای فعالیت کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان مجددا اعمال کرده و از همه نیروهایش درخواست می کند راه را برای فعالیتهای کمیته بین المللی صلیب سرخ در این کشور هموار کرده و به امنیت کارمندان و تجهیزات این کمیته اهمیت بدهند .

با این حال طالبان در این بیانیه صحبتی از برداشتن ممنوعیت فعالیت سازمان بهداشت جهانی در افغانستان نکرد.

سازمان بهداشت جهانی مجری برنامه واکسیناسیون در افغانستان، از معدود کشورهای جهان که همچنان موارد ابتلا به بیماری فلج اطفال در آن وجود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت طالبان با فعالیت مجدد صلیب سرخ در افغانستان

موافقت طالبان با فعالیت مجدد صلیب سرخ در افغانستان