مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 11:132019-09-15اقتصادي

نفت به 100 دلار می رسد؟


نیمی از تولید نفت عربستان سعودی در پی یک حمله پهپادی غافلگیرانه، متوقف شد و گمانه زنی درباره تاثیر این رویداد بر قیمتها در بازار جهانی را برانگیخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقامات سعودی اعلام کردند حملات پهپادی که صبح شنبه تاسیسات نفتی ابقیق در عربستان سعودی و میدان نفتی خوریس را هدف گرفتند باعث آتش سوزی گسترده پالایشگاه بزرگ نفت و توقف فعالیت آن شدند.

این تعطیلی روی حدود پنج میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش نفت یا پنج درصد از تولید نفت روزانه جهان تاثیر می گذارد و اگرچه آرامکو اعلام کرده که مطمئن است می تواند به سرعت روند تولید را احیا کند اما اگر موفق نشود، جهان ممکن است با کمبود عرضه نفت مواجه شده و در نتیجه قیمتها به 100 دلار در هر بشکه صعود کنند.

درباره وسعت خسارت این حملات که حوثی های یمن مسئولیت آن را برعهده گرفته اند، جزییاتی وجود ندارد اما خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات سعودی نوشته است: این حملات تلفات انسانی نداشته است.

تحلیلگران اس اند پی گلوبال پلاتس آنالیتیکس اظهار کردند حملات به تاسیسات پالایش نفت ابقیق و میدان نفتی خوریس عربستان سعودی احتمالا باعث خواهد شد نفت از مرز 70 دلار در هر بشکه عبور کند و حتی ممکن است تا مرز 80 دلار نیز پیش رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفت به 100 دلار می رسد؟

نفت به 100 دلار می رسد؟