مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 10:532019-09-15اقتصادي

نرخ بهره زیمباوه 70 درصد شد!


بانک مرکزی زیمباوه برای مقابله با بحران ارزی نرخ بهره را به 70 درصد افزایش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از بلومبرگ، کمیته سیاست گذاری پولی بانک مرکزی زیمباوه تنها سه روز پس از تاسیس خود تصمیم گرفت در اولین مصوبه، نرخ بهره را به سطح باورنکردنی 70 درصد افزایش دهد.

از زمانی که دولت زیمباوه در ژوئن امسال تصمیم به کنار گذاشتن دلار از پول ملی و معرفی واحد پولی جدید ملی گرفت، نرخ ارز در این کشور بحران زده آفریقایی با سرعت سرسام آوری رو به افزایش است و تور به سطوح کم سابقه ای رسیده است.

جان مانگایودا، رییس بانک مرکزی زیمباوه با اشاره به انتظار این بانک برای آغاز چرخه کاهشی نرخ تورم گفت: نرخ بهره با هدف کاهش به کمک نرخ تورم به این سطح افزایش یافت و هم چنین انتظار داریم که با حذف تدریجی نظام چند نرخی در بازار ارز، افزایش نرخ بهره به مهار افزایش نرخ ارز خاتمه دهد و نرخ ها مجددا تحت کنترل درآیند.

دولت زیمباوه آمار رسمی از تورم منتشر نمی کند اما نرخ تورم توسط مراجع غیر رسمی در حالت خوش بینانه 230 درصد و در حالت بدبینانه 570 درصد اندازه گیری شده است.

جان رابرتسون، اقتصاددان اهل این کشور در گفتگوی تلفنی با بلومبرگ گفت: افزایش نرخ بهره می تواند گامی مهم باشد اما نرخ بهره هنوز فاصله زیادی با نرخ تورم دارد که در بهترین حالت بالای 200 درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ بهره زیمباوه 70 درصد شد!

نرخ بهره زیمباوه 70 درصد شد!