مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 10:232019-09-15سياسي

فرازوفرود قطب زاده، از سیلی به زاهدی تا طراحی کودتا


«کارول جروم، خبرنگار شبکه سی بی سی و از دوستان قطب زاده، از پیشنهاد برخی دوستان به وی برای خروج از کشور سخن گفته است؛ پیشنهادی که از سوی او رد شد.

- کارول جروم، خبرنگار شبکه سی بی سی و از دوستان قطب زاده، از پیشنهاد برخی دوستان به وی برای خروج از کشور سخن گفته است؛ پیشنهادی که از سوی او رد شد.

قطب ‎زاده که خواسته بود یا فورا اعدامش کنند یا عفو شود، پنج ماه در زندان اوین ماند، دادگاه او در مرداد 61 تشکیل شد و بعد از 20 روز محاکمه، سرانجام از سوی محمدی ری شهری به اعدام محکوم و در سحرگاه روز بیست وچهارم شهریور 1361 حکمش به اجرا درآمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق نوشت: 16 آبان سال 59 بود که صادق قطب زاده پس از شرک ت در یک مناظره تلویزیونی از سوی دادستانی بازداشت و راهی زندان اوین شد.

روزنامه کیهان فردای آن روز نوشت: به دنبال پخش برنامه میزگرد شب جمعه در شبکه دوم آقایان صادق قطب زاده و مبلغی اسلامی به علت طرح مسائل اختلاف انگیز و ایجاد جو تشویش و بدبینی تحت تعقیب قرار گرفتند.

به دنبال اعلام این خبر آقای صادق قطب زاده بعدازظهر روز جمعه به حکم لاجوردی، دادستان انقلاب مرکز و توسط پاسداران دادسرای انقلاب اسلامی اوین دستگیر و به زندان اوین منتقل می شود و از آقای مبلغی اسلامی نیز خواسته شده تا خود را هر چه زود تر به دادسرای انقلاب اسلامی اوین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرازوفرود قطب زاده، از سیلی به زاهدی تا طراحی کودتا

فرازوفرود قطب زاده، از سیلی به زاهدی تا طراحی کودتا