مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 شهریور 1398 ساعت 09:232019-09-12بين الملل

امضای رسمی بیانیه جوبا برای آغاز مذاکرات صلح میان سودان و گروه های شبه نظامی


هیئتی از دولت سودان جنوبی و نمایندگان تعدادی از گروه های شبه نظامی در این کشور سندی را برای آغاز مذاکرات میان دو طرف جهت پایان دادن به درگیری های مسلحانه امضا کردند.

- امضای رسمی "بیانیه جوبا" برای آغاز مذاکرات صلح میان سودان و گروه های شبه نظامی هیئتی از دولت سودان جنوبی و نمایندگان تعدادی از گروه های شبه نظامی در این کشور سندی را برای آغاز مذاکرات میان دو طرف جهت پایان دادن به درگیری های مسلحانه امضا کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در این سند که توسط محمد حمدان حمیدتی، نماینده دولت سودان جنوبی و الهادی ادریس یحی، نماینده جبهه انقلابی سودان و جمعیت گروه های آزادی بخش این کشور به امضا رسیده، آمده است: دو طرف درباره چندین موضوع از جمله تشکیل کمیته های مشترکی برای اجرای ماموریت های مختلف همانند رسیدگی به مسئله آزاد سازی اسرای جنگی، مسائل انسانی، اقدامات لازم برای توقف درگیری ها با استفاده از راهکارهای نظارتی و نیز تشکیل کمیته ای برای پیگیری برگزاری مذاکرات صلح که قرار است 14 اکتبر آغاز شود، توافق کردند.

طبق این سند دو طرف توافق کردند کانال هایی برای رسیدگی به وضعیت مناطق جنگی در دارفور، دو منطقه (کردفان جنوبی و نیل آبی) و شرق سودان ایجاد شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای رسمی بیانیه جوبا برای آغاز مذاکرات صلح میان سودان و گروه های شبه نظامی

امضای رسمی بیانیه جوبا برای آغاز مذاکرات صلح میان سودان و گروه های شبه نظامی