مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 شهریور 1398 ساعت 15:582019-09-09اقتصادي

ادامه روند مقابله با فساد در زنجیره توزیع و فروش دارو


اقدامات جدی اخیر وزارت بهداشت برای مقابله با تخلف در کل زنجیره توزیع و فروش دارو هم به صورت پیشگیرانه و هم برخورد قاطع با متخلفین در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ایرج حریرچی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در زمینه کنترل و نظارت بر عرضه دارو در بازار ناصرخسرو گفت: هر بازاری با دو سوی عرضه و تقاضا شکل می گیرد که در بیشتر مواقع تقاضا برتری داشته و حتی در برخی بازارها، تقاضای القایی نیز وجود دارد که نقش مهم تری را ایفا می کند.

وی در ادامه افزود: نقش نظارتی بدین گونه است که به صورت پیشگیرانه، جلب مشارکت، رصد وقایع و برخورد قانونی و قاطع با تخلفات، اقداماتی را انجام می دهیم و اگر تصور کنیم با استقرار در بازار ناصرخسرو و برخورد، همه مشکلات حل خواهد شد، علیرغم اینکه این اقدام لازم است؛ اما همه ماجرا نیست؛ بطور مثال در مورد اعتیاد، طبق اعلام رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال حاضر تعداد دو میلیون و 800 هزار نفر معتاد داریم و یکی از شایع ترین دلیل محکومیت ها بطور مستقیم یا غیر مستقیم وابستگی به مواد مخدر است که صرف برخورد، نمی توان مساله را ریشه ای حل کرد.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی تقاضاها مانند درخواست دارو برای سقط غیرقانونی جنین، جنبه غیرقانونی و غیراخلاقی دارد، تصریح کرد: بازار ناصر خسرو یک بازار شبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه روند مقابله با فساد در زنجیره توزیع و فروش دارو

ادامه روند مقابله با فساد در زنجیره توزیع و فروش دارو