مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 شهریور 1398 ساعت 09:482019-09-07اقتصادي

خالی بودن 40 درصد ظرفیت فرودگاهی کشور/ هوانوردی عمومی حلقه مفقوده


رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که حدود 40 درصد از ظرفیت فرودگاهی کشور خالی است که می توان آن را با استفاده از تقویت و توسعه هوانوردی عمومی، - به عنوان یکی از حلقه های مفقوده جبران کرد.

سیاوش امیر مکری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود 40 درصد از ظرفیت فرودگاهی کشور خالی بوده و این ظرفیت خالی ناظر به کلیت شبکه پروازی است و به صورت میانگین در نظر گرفته شده است (این در حالی است که در بعضی از فرودگاه های اصلی کشور با کمبود ظرفیت مواجه هستیم).

وی افزود: یکی از مهم ترین مشتریان این زیرساخت ها و ظرفیت های بلا استفاده فرودگاهی کشور، بهره برداران توسعه هوانوردی عمومی خواهند بود که شامل: بیزینس جت ها، ایرتاکسی ها، هواپیماهای شخصی، پروازهای آموزشی، پروازهای خاص نظیر ایرآمبولانس ها و غیره است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای در این زمینه دارید یا خیر؟ ادامه داد: در این راستا توافقی سه جانبه بین شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و سازمان هواپیمایی کشوری با راهبری معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی منعقد شده که در حال پیگیری مصوبات آن هستیم تا بتوانیم از همه پتانسیل های هوانوردی عمومی برای پر کردن این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خالی بودن 40 درصد ظرفیت فرودگاهی کشور/ هوانوردی عمومی حلقه مفقوده

خالی بودن 40 درصد ظرفیت فرودگاهی کشور/ هوانوردی عمومی حلقه مفقوده