مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 شهریور 1398 ساعت 08:082019-09-03پزشكي

هشدار نسبت به مصرف نوشابه در ایران/ نوشابه های رژیمی 90 عارضه جانبی دارند


سرپرست واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه ای وصنایع غذایی کشور با عوارض خطرناک مصرف نوشابه های گازدار، گفت: نوشیدنی های کافیین دار موجب بروز اضطراب، - فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم یا تپش قلب و بالا رفتن مقدار کلسترول خون می شوند، ویتامین ها و مواد معدنی را می سوزانند و موجب مشکلات بارداری و سرطان می شوند.

مینا کاویانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه نوشابه نوعی نوشیدنی شیرین گازکربونیک دار است که به عنوان نوشیدنی خنک و معمولاً برای برطرف کردن تشنگی یا به همراه غذا، مورد استفاده قرار می گیرد، عنوان کرد: نوشابه ها اغلب کافیین دار بوده و معمولاً با شکر شیرین می شوند.

برای تهیه نوشابه های رژیمی از مواد شیرین کننده مصنوعی مثل آسپارتام استفاده می کنند که این مواد، گرچه مزه شیرینی ایجاد می کنند، اما کالری یا مواد مغذی ندارند.

وی با بیان اینکه نوشابه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های دنیاست که مصرف آن هر روز بیشتر می شود، گفت: متاسفانه امروزه سن شروع مصرف نوشابه ها پایین آمده است و حتی کودکان هم مقدار زیادی نوشابه مصرف می کنند و نوجوانان و جوانان در تمام دنیا، میل و رغبت زیادی به مصرف آن نشان می دهند.

کاویانی با بیان اینکه مصرف سرانه نوشابه در ایران حدود 42 لیتر است، درحالیکه این میزان در کشورهای دیگر حدود 11 تا 12 لیتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به مصرف نوشابه در ایران/ نوشابه های رژیمی 90 عارضه جانبی دارند

هشدار نسبت به مصرف نوشابه در ایران/ نوشابه های رژیمی 90 عارضه جانبی دارند