مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 شهریور 1398 ساعت 14:382019-09-02بين الملل

کنترل و حصر خانگی بلاهایی که بن سلمان بر سر شاهزادگان خاندان سعودی می آورد


در ادامه اقدامات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و حاکم دوفاکتوی این کشور علیه پسرعموهایش از جمله برکناری آنها از مسؤولیت هایشان، مصادره اموال و ممنوعیت اظهارنظر و زیر پا گذاشتن تمامی اصول قبیله ای و طایفه ای، - ترس و نگرانی بر خاندان حاکم این کشور سایه انداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک منبع در خاندان حاکم عربستان به العربی الجدید قطر گفت: این روزها تمامی اعضای خاندان حاکم از بزرگ تا کوچک تحت نظر هستند و هیچ کسی نمی تواند بدون کسب اجازه از شخص بن سلمان اقدامی انجام داده و یا دستوری صادر کند و در تعطیلات تابستان سال جاری بسیاری از شاهزادگان نتوانستند به سفر اروپایی بروند.

این منبع اظهار کرد: تقریبا یک سال پیش مادربزرگ دو برادر از خاندان حاکم که اصالتا کویتی و از خاندان قبیله ای مستقر در حد فاصل کویت و عربستان بود، فوت کرد، زمانی که آن دو برای حضور در مراسم خاکسپاری درخواست سفر به کویت را دادند، متوجه شدند که ممنوع السفر هستند.

در دوره پیش از بن سلمان، سلسله مراتب در خاندان سعودی متفاوت بود، شاهزادگان و مردان خاندان حاکم جایگاه های متفاوتی در هرم قدرت داشتند، برادران پادشاه دستگاه های امنیتی و حاکمیتی مهم را در کنترل داشتند و شاهزادگان درجه دوم و سوم از نفوذ تجاری و سیاسی در برخی دستگاه های مهم دولت برخوردار بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل و حصر خانگی بلاهایی که بن سلمان بر سر شاهزادگان خاندان سعودی می آورد

کنترل و حصر خانگی بلاهایی که بن سلمان بر سر شاهزادگان خاندان سعودی می آورد