مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 شهریور 1398 ساعت 09:532019-09-02سياسي

70 درصد شهرهای خراسان رضوی دارای موزه هستند


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: تلاش می‎کنیم تا پایان سال موزه کاشمر با موضوع شهر به بهره برداری برسد.

- ابوالفضل مکرمی فر در حاشیه بازدید از وضعیت موزه در دست احداث کاشمر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا- عنوان کرد: اکنون در سطح استان خراسان رضوی 12 فضای تاریخی داریم که کاربری موزه‎ای داده شده و شهر کاشمر از آن جمله است.

وی ادامه داد: موزه شهر کاشمر، خانه موزه شهید مطهری، موزه موسیقی تربت جام، موزه نسخ خطی تایباد، خانه موزه قرایی در رشتخوار، موزه آسبادها نشتیفان خواف، موزه باستان شناسی خلیل‎آباد و مردم شناسی بردسکن، موزه مازاری تربت حیدریه ، موزه تخصصی ابریشم بایگ، موزه آب گناباد و موزه شهر بجستان از جمله موزه‎های استان خراسان رضوی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی اظهار کرد: به طور خاص در کاشمر به منظور ایجاد موزه، بنا قبلا از محل اعتبارات موزه‎ها تملک شده و اکنون در مرحله طراحی و خرید وسایل قرار دارد.

وی بیان کرد: زیرساخت های موزه کاشمر انجام شده و کارهای طراحی آن مراحل نهایی را طی می کند که پس از این مرحله ساخت ویترین، دکور و تهیه وسایل مورد نیاز صورت می‎گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد شهرهای خراسان رضوی دارای موزه هستند

70 درصد شهرهای خراسان رضوی دارای موزه هستند