مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 شهریور 1398 ساعت 11:082019-09-01اقتصادي

چرا فرونشست های جنوب سمنان اطراف تاغ زارهاست؟


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفته، فرونشست زمین هیچ ارتباطی نمی تواند با تاغ کاری ها داشته باشد اگرچه بخشی از فرونشست ها در جنوب سمنان و دامغان در حوالی همین جنگل های دست کاشت باشد.

- علی نقی حیدریان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه سطح سفره های زیرزمینی در این سه چهار دهه گذشته به شدن پایین رفته است، اظهار کرد: حدود سه دهه پیش در اراضی کشاورزی گرمسار با حفر حدود 40 متر به آب می رسیدیم و از این رو تمامی چاه های منطقه نیمه عمیق بودند و اصلا چاه عمیق در گرمسار وجود نداشت اما متاسفانه امروزه در شهرستان گرمسار به هیچ عنوان با چاه های نیمه عمیق به آب نمی رسیم لذا همه چاه های منطقه عمیق هستند.

وی با بیان اینکه همه این اتفاق ها در طول کمتر از 30 سال اتفاق افتاده است، افزود: متاسفانه در این سه دهه به دلیل برداشت زیاد از منابع و وقوع خشکسالی ها و تغییرات اقلیمی آسیب های جدی به منابع آب زیرزمینی در کشور و استان وارد شده است.

حیدریان از ایجاد پوشش گیاهی به عنوان موثرترین راه برای رویارویی با بیابانزایی نام برد و گفت: پیشینه بیابانزدایی در استان سمنان حداقل به بیش از نیم قرن پیش برمی گردد.

وی ادامه داد: اولین عملیات بیابان زدایی از طریق تاغ کاری در استان سمنان به سال 1347 در روستاهای حسن آباد دامغان و اعلاء سمنان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا فرونشست های جنوب سمنان اطراف تاغ زارهاست؟

چرا فرونشست های جنوب سمنان اطراف تاغ زارهاست؟