مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 شهریور 1398 ساعت 14:532019-08-28فرهنگي

انتشار آلبومی برای موسیقی کردی و آشتی نسل جوان با تنبور


آلبوم «مهرانه های ماه» اثری از گروه موسیقی «روچَن» پنجشنبه هفتم شهریور ماه ساعت 20:30 در پردیس فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز رونمایی می شود.

- آلبوم مهرانه های ماه اثری از گروه موسیقی روچَن پنجشنبه هفتم شهریور ماه ساعت 20:30 در پردیس فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز رونمایی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی قلی پور ـ موسیقیدان و نوازنده تار ـ درباره این آلبوم گفت: این آلبوم دارای هفت قطعه در حوزه موسیقی مقامی است و سازهای تنبور و دف درآن محوریت دارند.

همچنین حسین رضایی نیا با ساز دف و سازهای کوبه ای در این آلبوم حضور برجسته ای دارد.

علی رضایی و علیرضا تذکر نیز به عنوان تنبور نوازان و حسین جعفری نیز به همراه دو نفر نام برده به عنوان هم آوایان در این آلبوم شرکت داشته اند.

قلی پور قطعه سودای دلبر را که براساس یک آهنگ فولکلور کردی تنظیم و اجرا کرده است، یکی از قطعات برجسته آلبوم مهرانه های ماه عنوان کرد و گفت: برای این قطعه از ساز آیینی تنبور براساس شعر نو بهره برده ایم.

او همچنین به استفاده از ریتم های 10 و 16 ضربی موسیقی کردی، ریتم های آیین سماع و مقامات تنبور در این آلبوم اشاره کرد و گفت: جملات ساز تنبور بنا به ویژگی موسیقی آیینی که در آن از این ساز استفاده می شود، خیلی تکراری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار آلبومی برای موسیقی کردی و آشتی نسل جوان با تنبور

انتشار آلبومی برای موسیقی کردی و آشتی نسل جوان با تنبور