مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 شهریور 1398 ساعت 14:382019-08-25سياسي

طرح نمایندگان مجلس درباره انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از آنکه در جریان انتخاب عضو حقوقدان شورای نگهبان در تیر ماه گذشته، - جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را ارائه و در صحن اعلام وصول کرده اند تا مقرراتی برای معرفی حقوقدان های شورای نگهبان و امکان انصراف آن ها تعیین کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از آنکه در جریان انتخاب عضو حقوقدان شورای نگهبان در تیر ماه گذشته، یکی از حقوقدان های معرفی شده انصراف داد به فکر طراحی طرحی افتادند که امکان انصراف را دشوار کرده و در عین حال شرایط سخت گیرانه تری درباره تعداد کاندیدا های معرفی شده تعیین کنند.

طراحان این طرح با اشاره به اینکه مطابق بند (2) اصل نود و یکم قانون اساسی برای تشکیل شورای نگهبان شش نفر حقوقدان در رشته های مختلف حقوقی از میان حقوقدانان مسلمانی که به وسیله رییس قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند و با رای مجلس انتخاب می گردند.

، بر این عقیده اند که اقتضای این اصل آن است که تعداد حقوقدانانی که به مجلس معرفی می شوند به اندازه ای باشد که عرفا انتخاب صدق کند.

به گفته این نمایندگان بعضا ملاحظه می شود که تعداد افراد معرفی شده به اندازه ای است که انتخاب صدق عرفی پیدا نمی کند یا پس از معرفی بعضی از اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح نمایندگان مجلس درباره انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان

طرح نمایندگان مجلس درباره انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان