مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 شهریور 1398 ساعت 23:332019-08-23اقتصادي

روستا-شهر همدان کلانشهر می شود؟


سال 88 بود که کلانشهر شدن همدان در شورای عالی مسکن و شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید  چرا که طبق اصلاح صورت گرفته در تعریف کلانشهر در سال 87، - شهرهای با جمعیت بیش از 500 هزار نفر کلانشهر محسوب می شدند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شاخص های کلانشهرها را این گونه تعریف کرده است؛ مجموعه شهری که شهر مرکزی آن بین 200 تا 500 هزار نفر جمعیت داشته باشد، به عنوان مجموعه شهرهای میانی قلمداد می شود، شهر مرکزی بین 500 تا یک میلیون نفر جمعیت داشته، جزء مجموعه شهری بزرگ محاسبه می شود و شهر مرکزی از یک میلیون نفر جمعیت بیشتر داشته باشد، منطقه کلانشهری نامیده می شود.

بنابراین با توجه به اینکه در ایران شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت دارای چالشها، نیازها و خواسته های مشترک از جمله قطارشهری، تراموا، مونوریل، حمل ونقل عمومی سربع درون شهری برای سفرهای درون شهری (اتوبوس، تاکسی گروهی ون، تاکسی)، پارکینگهای لازمه، مدیریت یکپارچه و یا مدیریت واحد شهری هستند و در قوانین و مقررات این شهرها کلانشهر نامیده شده اند.

در ایران هم اکنون 15 کلانشهر رسمی و غیررسمی است که شامل شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز، اهواز، اراک، رشت، کرمانشاه، ارومیه، رشت، زاهدان، کرمان و همدان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستا-شهر همدان کلانشهر می شود؟

روستا-شهر همدان کلانشهر می شود؟