مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 شهریور 1398 ساعت 09:182019-08-23سياسي

جمع آوری کودکان کار از خیابان ها شدنی است؟


رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به این که حذف کودک کار از خیابان امکان پذیر نیست، تصریح کرد: جمع آوری کودکان کار از سطح شهرها عملی غیر کارشناسی شده و سیاسی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدحسن موسوی چلک با اشاره به ماده 80 قانون کار، گفت: طبق این ماده قانونی افراد 15 تا 18 سال رسما به عنوان کارگر نوجوان مورد پذیرش قرار گرفته اند.

همچنین افراد شاغل در سنین 15 تا 18 سال می توانند از خدمات بیمه ای اشتغال استفاده کنند.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد با اشاره به اینکه بر اساس ماده 79 قانون کار تمامی افراد زیر 15 سال از کار منع شده اند، افزود: کار نوجوانان باید به گونه ای باشد که جسم و روح کودک آسیب نبیند و ساعات کار کمتری نسبت به کارهای عادی داشته باشد.

موسوی چلک با تاکید بر اینکه بسیاری از کودکان کار به دلیل تامین معاش خانواده به اجبار مشغول به اشتغال می شوند، اظهار کرد: نظام تامین اجتماعی ایران نظامی فراگیر نیست و وقتی که شرایط اقتصادی خوب نباشد احتمال اشتغال کودکان در کشور افزایش پیدا می کند.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به این که حذف کودک کار از خیابان امکان پذیر نیست، تصریح کرد: کودکان کار باید از حقوق اولیه خود بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری کودکان کار از خیابان ها شدنی است؟

جمع آوری کودکان کار از خیابان ها شدنی است؟