مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مرداد 1398 ساعت 11:032019-08-21فرهنگي

انیمیشن1500ساله ایرانی


نقاشی متحرک یکی از پدیده هایی است که عمری کوتاه در ایران و جهان دارد.

کمی بیش از 100 سال از نخستین نمایش انیمیشن(پاریس،1892) می گذرد و با توجه به تعاریف ارائه شده؛ - نقاشی متحرک یکی از پدیده هایی است که عمری کوتاه در ایران و جهان دارد.

کمی بیش از 100 سال از نخستین نمایش انیمیشن(پاریس،1892) می گذرد و با توجه به تعاریف ارائه شده؛ عمر هنر انیمیشن مدرن در ایران حدود 50 سال است در حالی که یافته های یک پژوهش نشان می دهد جایگاه هنرمندان ایران باستان در ردیف پیشتازان ایده پردازی های صنعت تصویر متحرک در جهان هنرهای نمایشی به شمار خواهد آمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در پژوهشی که با موضوع کشف اندیشه انیمیشن 1500 ساله ایرانی در تابلو سنگی شکار گراز تاق بستان کرمانشاه ایران انجام شده، به بررسی تحلیلی و تفسیری یکی از تابلوهای سنگی 1500 ساله ایرانی به نام نقش برجسته شکار گراز در منطقه کرمانشاه پرداخته شده است.

این تابلو به طول پنج متر و عرض چهار متر، در بدنه کوهی در ناحیه تاق بستان کرمانشاه کنده کاری شده و متعلق به اواخر دوره امپراتوری ساسانیان است.

یافته ها نشان می دهد که این تابلو سنگی، می تواند به عنوان نمونه ای از ایده انیمیشن(پویانمایی) ایرانی باشد که تاکنون از نگاه ژرف پژوهشگران داخلی و خارجی غافل مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انیمیشن1500ساله ایرانی

انیمیشن1500ساله ایرانی