مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مرداد 1398 ساعت 00:132019-08-20بين الملل

از خانه منسوب به «پدر چای ایران» دست کشیدند


به نظر می رسد مالکان امروزیِ خانه ی منسوب به پدر چای ایران، خیال شان راحت شده که این عمارت دیگر متعلق به پدر چای ایران نیست و تصمیم شان برای مرمت نه تنها عوض شده که خانه را به هیچ انگاشته اند، - حالا بخش مسکونی خانه که تا همین سه چهار سال قبل دست کم سالم مانده و بخشی ازتزیینات اش باقی بود، حالا دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نخست گفتند خانه متعلق به کاشف السلطنه (پدر چای ایران) است، با ردِ این فرض و پیدا شدن سندهای جدیدی از خانه، عمارتِ منسوب شده به او را چیزی شبیه به خانه محسن مقدم دانستند که مالکانش به واسطه علاقه مندی شان، تزییناتِ مختلفِ قدیمی را خریداری کرده و در بخش های مختلف خانه نصب کرده بودند، اما تزییناتِ خانه را در گالری ها پیدا کردیم! با وجود تعلق نداشتن خانه به کاشف السلطنه و حذف شدنِ تزیینات مربوط به بنا، میراث فرهنگی پا عقب نگذاشت و اعلام کرد این خانه هم به واسطه ی قدمتِ بالای 50 ساله اش و توجهی که مالک بنا به آن کرده و تزییناتی که هنوز بخش هایی از آن باقی مانده (بود)، باید در فهرست آثار ملی ثبت شود.

تصویر سمت چپ متعلق به خرداد 93 و تصویر سمت راست متعلق به 28 مرداد 98 است مدتی بعد خبر رسید، سازمان زیباسازی تهران خانه را خریده و قول داده تا آن را به شکل روز اول درآورد، خبری که خوشحال کننده بود، اما حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خانه منسوب به «پدر چای ایران» دست کشیدند

از خانه منسوب به «پدر چای ایران» دست کشیدند