مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مرداد 1398 ساعت 11:482019-08-20سياسي

غدیر جریانی معنوی و اخلاقی است و نه سیاسی


جریان غدیر، یک جریان معنوی و اخلاقی است.

- بازسازی واقعه غدیر خم یک پژوهشگر و مدرس فلسفه گفت: جریان غدیر، یک جریان معنوی و اخلاقی است.

حسن جمشیدی خراسانی در گفت وگو با ایسنا، درباره ویژگی های اخلاقی جریان غدیر اظهار کرد: غدیر یک جریان سیاسی نیست؛ بلکه جریانی معنوی و اخلاقی است.

یعنی کسی که علی بن ابی طالب را به عنوان ولی و امام خود می پذیرد، به معنای پذیرش حکومت و حاکمیت نیست تا لازم شود منفعت و سودی برایش داشته باشد.

بلکه در امامت بحث کمال انسانی مطرح است؛ یعنی امامت چیزی است که به انسان هویت، ارزش، جمال و کمال می دهد و این امری است که پیامبر(ص) در روز غدیر اعلام کرد؛ لذا زمانی که می نگریم، می بینیم در میان تمام صحابه پیامبر، علی(ع) از همه برتر است و این اعتراف تمامی مسلمانان است و لازم نیست تنها به سراغ شیعه برویم؛ بلکه اهل سنت نیز معتقد است که علی(ع) اصدق الناس و اعدل الناس است.

وی اضافه کرد: امامت به معنای سکان داری معنوی، هدایت و راهبری امت به سمت و سوی کمال و سعادت آن هم با ارائه طریق و صرفا نشان دادن راه است؛ لذا پیامبر دین آورد و امامان شریعت آوردند و کار امامان به دنباله هدف انبیا، درونی کردن مساله عدالت است؛ بنابراین اگر کسی می خواهد در جامعه مردم را به سمت عدالت هدایت کند، باید خود اعدل الناس باشد و علی بن ابی طالب دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غدیر جریانی معنوی و اخلاقی است و نه سیاسی

غدیر جریانی معنوی و اخلاقی است و نه سیاسی