مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مرداد 1398 ساعت 02:132019-08-19بين الملل

حق پناه: افغانستان از قدیم محل بازی های بزرگ بوده، هست و خواهد بود


مسئول میز مطالعات افغانستان انجمن علوم سیاسی با تاکید بر این که نباید در مساله افغانستان دچار غفلت راهبردی شویم، گفت: نباید اولویت افغانستان در سیاست خارجی ما دچار تنزل شود و تحت الشعاع مسائل دیگر قرار گیرد.

- جعفر حق پناه در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از روند صلح افغانستان و توافق احتمالی ترامپ با طالبان اظهار کرد: برخلاف دهه های قبل که در دوران جنگ سرد دکترین سیاست خارجی آمریکا بر مناطق اطراف ما حاکم بود، از 11 سپتامبر به این سمت فاقد این دکترین مشخص هستیم، لذا به نوعی اقداماتی که آمریکایی ها انجام می دهند تا حدودی جنبه تاکتیکی دارد و تا حد زیادی هم تحت تاثیر عنصر کارگزاری است.

وی تصریح کرد: ترامپ با شعار مداخله نکردن، کاهش نیروهای نظامی و بازگرداندن نظامیان به آمریکا به قدرت رسید و اکنون برای انتخاب در دور بعد نیاز دارد تا به بخشی از وعده های خود عمل کند، بر همین اساس بود که اعلام کرد نیروهایش را در افغانستان کاهش می دهد.

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: بنابراین برای ترامپ مهم است که اعلام کند بالاخره با طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا چه کرده، او دوست دارد پایان این طولانی ترین جنگ را به نام خودش ثبت کند کاری که دو رییس جمهور سابق نتوانستند، از این جهت برای او خیلی مهم است که به این جنگ پر هزینه و کم بازده پایان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق پناه: افغانستان از قدیم محل بازی های بزرگ بوده، هست و خواهد بود

حق پناه: افغانستان از قدیم محل بازی های بزرگ بوده، هست و خواهد بود