مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 18:532019-08-19بين الملل

روابط آمریکا و آلمان رو به افول است


در پی ناسازگاری ها و اختلافات بر سر امور سیاسی و اقتصادی و نیز مناقشات و تهدیدات واشنگتن، روابط میان آمریکا و آلمان در ماه های گذشته به سردی گراییده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، 85 درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی مرکز مطالعاتی پل آتلانتیک آلمان، روابط بین برلین و واشنگتن را ضعیف و خیلی ضعیف عنوان کرده اند.

در سرمقاله ای که نشریه اشپیگل درباره افول روابط آمریکا و آلمان منتشر کرده است، آمده که این وضعیت در پی ناسازگاری ها و اختلافات بر سر امور سیاسی و اقتصادی و نیز مناقشات و تهدیدات واشنگتن صورت گرفته است.

نویسندگان این مطلب عنوان کرده اند، از زمانی که ریچارد گرنل، به عنوان سفیر آمریکا در آلمان روی کار آمد، دو کشور درگیر یک بازی خاموش دیپلماتیک شده اند.

در همین حال، در این سرمقاله به اظهار نظر مارتین شولتس، رییس سابق پارلمان اروپا درخصوص این سفیر نیز اشاره شده است: گرنل مانند یک دیپلمات رفتار نمی کند.

او مثل یک افسر مستعمراتی راست گرا و افراطی رفتار می کند.

رفتار این سفیر به عنوان یک محافظه کار قاطع که در ماه مه 2018 در برلین بر سر کار آمد، باعث شده تا مقامات آلمان، فاصله خود را با او حفظ کنند: آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، هیچ گاه با او صحبت نکرده است و هایکو ماس، وزیر امور خارجه نیز ترجیح می دهد تا رویارویی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط آمریکا و آلمان رو به افول است

روابط آمریکا و آلمان رو به افول است