مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 15:082019-08-19اجتماعي

موزه های تهران کجا هستند؟!


با خواندن این مطلب ادامه دار، شاید باورتان نشود که در همین تهران پر از دود و ترافیک و شلوغی، این همه موزه شگفت انگیز برای برنامه ریزی یک گردش روزانه متفاوت وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام فلایتیو، همین امروز برای رزرو هتل های تهران از طریق فلایتیو اقدام کنید.

موزه کاخ گلستان کجاست؟ میدان امام خمینی مجموعه کاخ گلستان، یادگاری به جای مانده از ارگ تاریخی تهران محل اقامت شاهان سلسله قاجار و از زیباترین و کهن ترین بناهای پایتخت دویست ساله ایران است.

سابقه تاریخی ارگ سلطنتی که محدوده مکانی تاریخی آن را در شمال خیابان و میدان امام خمینی (سپه) در سمت غرب خیابان خیام در شرق خیابان ناصرخسرو و در جنوب خیابان پانزده خرداد و میدان ارگ تشکیل می دهد، به روزگار صفویه بازمی گردد.

کهن ترین بناهای موجود در مجموعه گلستان، ایوان تخت مرمر و خلوت کریمخانی متعلق به دوران کریمخان زند است.

بخشه ای مختلف این مجموعه در حال حاضر عبارت است از: ایوان تخت مرمر، خلوت کریمخانی، اتاق موزه (تالار سلام) و حوض خانه آن، تالار آینه، تالار عاج یا سفره خانه تالار برلیان یا سفره خانه، تالار برلیان یا تشریفات، ساختمان کتابخانه، عمارت شمس العماره، عمارت بادگیر و حوض خانه وسیع آن، تالار الماس، کاخ ابیض، چادر خانه.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه های تهران کجا هستند؟!

موزه های تهران کجا هستند؟!