مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 12:082019-08-19سياسي

علم الهدی: علیه موسیقی روایت نداریم


آیت الله سید احمدعلم الهدی با طرح سوالی با این عنوان که چه دلیلی بر حرمت صدایی که از ابزار صادر می شود، داریم، بیان کرد: اولا این که ما علیه موسیقی روایت نداریم اما روایاتی داریم که در استعمال ابزار موسیقی حرام خوانده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امام جمعه مشهد که در آیین معرفی درسنامه غنا و موسیقی؛ متن درس خارج فقه حضرت آیت الله خامنه ای سخن می گفت، در خصوص بحث غنا و موسیقی اظهار کرد: نباید در موضوع موسیقی سردمدار فسق و فجور باشیم.

باید وضعیت دنیای امروز را در بحث موسیقی در نظر بگیریم.

اما آنچه نکته بد به حساب می آید، آن است که برخی از بزرگان ما در روحانیت به سمتی می روند که باعث ترویج فسق و فجور می شوند و لذا باید حواسمان باشد که اگر جایی به یک مبنای فقهی رسیدیم، باعث ترویج فسق و فجور نشویم.

وی ادامه داد: علی ای حال، این جریان موسیقی، جریان هماهنگ با توسعه فسق و فجور بوده و این خاصیت امروز است و نباید حکم حلیت به همه چیز داد و سرمدار آن شد، اما از لحاظ فقهی مساله موسیقی و غنا قابل بررسی است.

وی بیان کرد: موضوع غنا از موضوعاتی است که در عرصه های فقهی در دوره های مختلف مورد بحث قرار گرفته و فقها درباره آن نظر داده اند و حتی در زمان ائمه معصومین(ع) نیز این مباحث مطرح بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم الهدی: علیه موسیقی روایت نداریم

علم الهدی: علیه موسیقی روایت نداریم