مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 01:132019-08-18اقتصادي

ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران - ترکمنستان


وزیر راه و شهر سازی از توافق با ترکمنستان برای ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین ایران و این کشور خبر داد و گفت: این مساله به اضافه دیگر موارد مطرح شده پس از بررسی های کارشناسی، - پایان مهر ماه امسال در عشق آباد امضا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به همراه هیاتی از معاونان و مدیرانش به ترکمنستان سفر کرد تا در نشست مشترک وزرای حمل ونقل پنج کشور ساحلی دریای خزر به منظور توسعه همکاری ها، همایش اقتصادی خزر و نشست موضوعی چشم انداز همکاری های حمل ونقلی در دریای خزر سخنرانی کند و در حوزه های مختلف حمل و نقل با مقامات این کشور و دیگر همسایگان خزری به توافقاتی در حوزه دریایی، جاده ای و هوایی دست یابد.

محمد اسلامی در گفت و گو با ایسنا درباره توافقات این سفر اظهار کرد: گسترش تبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی با اتخاذ تصمیمات شتاب دهنده مهمترین موضوعی بود که همه کشورهای شرکت کننده در اجلاس ترکمنستان بر آن تاکید داشتند و هدف اصلی توسعه روابط در حوزه حمل و نقل، ریلی، دریایی، جاده ای و هوایی بود.

وی افزود: مهمترین بحث هایی که در مذاکرات با طرف ترکمنستانی صورت گرفت توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر، ایجاد خط کشتیرانی مشترک، تکمیل کریدور شمال به جنوب و رفع موانع موجود در این زمینه بود تا بتوانیم به این هدفمان برسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران - ترکمنستان

ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران - ترکمنستان