مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مرداد 1398 ساعت 14:332019-08-18فرهنگي

معرفی نسخه های خطی طب ایرانی در کتابخانه وزیری یزد


نسخه های خطی طب ایرانی با محوریت ابن سینا در سومین دوره ویژه برنامه سه شنبه های فرهنگی کتابخانه وزیری یزد معرفی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سومین برنامه سه‎شنبه‎های فرهنگی کتابخانه و موزه وزیری به معرفی نسخه های خطی طب ایرانی با محوریت آثار ابن سینا و زکریای رازی اختصاص دارد.

این برنامه با رونمایی از نسخه نفیس و بی نظیر الاتّفاق و الافتراق لصنعه التریاق کتابت 670 قمری در روز سه شنبه پنجم شهریور 1398 ساعت 10 صبح با حضور پزشکان و علاقه مندان طب ایرانی و پژوهشگران نسخه های خطی در سالن اجتماعات کتابخانه وزیری برگزار می‎شود.

گنجینه خطی کتابخانه و موزه وزیری، وابسته به آستان قدس رضوی، که در کهن شهر یزد و در جوار مسجد جامع کبیر، شاهکار هنر و معماری اسلامی ایرانی واقع است، دارای 4931 نسخه خطی از میراث مکتوب تمدن اسلامی ایرانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 207 نسخه از این گنجینه به موضوع طب و پزشکی اختصاص دارد و مشتمل بر آثاری از پزشکان و طبیبان شهیر ایرانی و غیر ایرانی از جمله ابن سینا، زکریای رازی، اسماعیل جرجانی، عبدالوهاب شریف حکیم یزدی، ابن نفیس دمشقی، محمدعلی نجاتی بافقی، بقراط، پولاک و اشلیمر است.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی نسخه های خطی طب ایرانی در کتابخانه وزیری یزد

معرفی نسخه های خطی طب ایرانی در کتابخانه وزیری یزد