مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مرداد 1398 ساعت 13:532019-08-17سياسي

شغل پردرآمدی که به آن بی توجهی می شود


عضو انجمن فرش ایران، فرشبافی را سومین شغل پردرآمدی می داند که به آن بی توجهی می شود.

- محمد صمیمی اول، عضو انجمن فرش ایران در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: تحقیقی در مرکز ملی برای کشورهای هدف در بلژیک، لبنان، آلمان و کشورهای مختلف انجام شده بود و در این برنامه ها سلیقه کشورهای مختلف به تفکیک آمده بود، هرچند باید بروز شود اما بخش خصوصی به آن توجه نمی کند .

وی افزود: فعالان فرش در خراسان جنوبی در حکم یک کوره آجرپزی کار کرده اند و در تنوع پایینی کارها را ارائه کردند که این سیاست باید حتما اصلاح شود.

این طراح، پژوهشگر و فعال حوزه فرش تصریح کرد: برای جایگزینی با نیروی پیر باید نیروی جوان تربیت کرده باشیم اما ما در آموزش و تربیت بافنده نیز کوتاهی کردیم، در حال حاضر در استان مجموع ناظرین فرش که باید بالای 500 نفر باشد به ده نفر هم نمی رسد و این باعث تولید معیوب و نیازمند مرمت فرش ها می شود.

صمیمی اول با گلایه از صنعت و معدن استان، اظهار کرد: تمامی بخش ها کارگروه مخصوص دارد اما فرش استان با این اهمیت که شغل سوم روستایی ما بعد از کشاورزی و دامپروری است، کارگروه ندارد و کمترین توجه به آن می شود.

وی افزود: سازمان صنعت و معدن نیز که متولی این امر است، متاسفانه توان پایینی طبق چارت برای فرش استان در نظر گرفته و تنها یک کارشناس مسئولیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شغل پردرآمدی که به آن بی توجهی می شود

شغل پردرآمدی که به آن بی توجهی می شود