مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مرداد 1398 ساعت 10:482019-08-13اجتماعي

رتبه برترهای کنکور از قشر مرفه اند؟


اسامی نفرات برتر کنکور سراسری هفته گذشته اعلام شد و تقریبا می توان گفت نام دانش آموزان مناطق محروم که در مدارس دولتی عادی تحصیل کرده اند کمتر در میان آنها به چشم می خورد.

- تحصیل بیش از 70 درصدی نفرات برتر کنکور در مدارس خاص دولتی و غیردولتی زنگ خطر به محاق رفتن"عدالت آموزشی" را دوباره به صدا در آورد.

محمود فرشیدی، وزیر اسبق آموزش و پرورش در گفت وگو با ایسنا، درباره مشکلات مدارس دولتی، باید و نبایدهای فعالیت مدارس غیردولتی و ارتباط میان وضعیت آموزشی نفرات برتر کنکور و عدالت آموزشی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: طبیعی است که درباره هر مسئله ای نباید نگاه افراطی و تفریطی داشته باشیم، همانند حوزه اقتصاد که گفته می شود اگر همه چیز دولتی باشد اوضاع درست می شود از آن سو افرادی معتقدند همه چیز باید آزاد شود.

اینکه اصولا باید مدرسه غیر دولتی داشته باشیم یا خیر؟ نیز از همین حیث است و موافقان و مخالفانی دارد و یک نگاه افراطی و تفریطی بر آن حاکم است.

وی افزود: عنوان این مدارس در ابتدا غیر انتفاعی بود که آن را بیشتر می پسندم و به این مفهوم است که کسانی که انگیزه تربیتی دارند وارد می شوند و دنبال نفع مالی نیستند.

بعد از انقلاب بحث در این باره بالا گرفت و در نهایت در سال 60 کار به امام راحل رسید و فرمایش ایشان فصل الخطاب بود و تاکید کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه برترهای کنکور از قشر مرفه اند؟

رتبه برترهای کنکور از قشر مرفه اند؟