مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مرداد 1398 ساعت 10:432019-08-07سياسي

تاج الدین: خانواده محور شدن حمایت های اجتماعی می تواند مانع افزایش میل به تجرد شود


یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی صحبت از زنان سرپرست خانوار و حمایت از این جامعه هدف می کنیم باید بدانیم کدام گروه از این زنان را و به چه صورت باید تحت حمایت قرار داد.

- ناهید تاج الدین در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هیئت وزیران اخیراً در جلسه خود، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را مکلف کرد تا در راستای اجرای برنامه ششم توسعه، طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را تهیه کند.

طبق این مصوبه معاونت امور زنان و خانواده موظف است با همکاری وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را تهیه و برای اجرا به دستگاه های مربوط ابلاغ و بر اجرای آن نظارت کند.

وی افزود: طبق تعریف مرکز آمار ایران، زنان سرپرست خانوار به زنانی گفته می شود که بدون حضور منظم و یا حمایت یک مرد بزرگسال، سرپرستی خانوار را بر عهده می گیرند و مسئولیت اداره اقتصادی، تصمیم گیری های عمده و حیاتی خانوار را بر عهده دارند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بهزیستی نیز زنان سرپرست خانوار را زنانی تعریف می کند که عهده دار تأمین معاش مادی و معنوی خود و اعضای خانوار هستند، به عبارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاج الدین: خانواده محور شدن حمایت های اجتماعی می تواند مانع افزایش میل به تجرد شود

تاج الدین: خانواده محور شدن حمایت های اجتماعی می تواند مانع افزایش میل به تجرد شود