مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مرداد 1398 ساعت 09:032019-08-07ورزشي

نقش مشاوره پیش و پس از ازدواج در موفقیت زندگی مشترک


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر نقش مشاوره پیش و پس از ازدواج در موفقیت جوانان در زندگی مشترک گفت: - برگزاری دوره های مهارتی بویژه کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج و کمک به انتخاب آگاهانه از جمله اولویت های معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان است.

اعظم کریمی در گفت وگو با ایسنا، افزود: دفاتر مشاوره ازدواج ما هر روز در حال افزایش است و بر ارتقای کمی و کیفی این دفاتر تاکید داریم.

اگر فرهنگ مشاوره را در جامعه نهادینه کنیم و اگر دو نفر قبل از اینکه به تصمیم قطعی برای ازدواج برسند، از مشاوره های لازم بهره ببرند، خیلی بهتر می توانند انتخاب آگاهانه داشته باشند.

وی اظهار کرد: طرح الزامی شدن مشاوره های پیش از ازدواج توسط نمایندگان مجلس و کمیته های تخصصی بررسی شد، اما محقق شدن این موضوع نیازمند فراهم شدن زیرساخت هایی است، یعنی باید به تعداد کافی مراکز مشاوره داشته باشیم یا حتی در آینده بتوانیم بیمه مشاوره را هم برای جوانان فراهم کنیم تا موضوع هزینه ها تبدیل به مانعی برای مراجعه آنها نشود.

آمارهای مراکز مشاوره از افرادی که به آنها مراجعه کرده اند نشان می دهد که پنج سال نخست زندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بسیاری از مشکلات در همین زمان رخ می دهد که با آگاهی بخشی و توانمندسازی زوج ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مشاوره پیش و پس از ازدواج در موفقیت زندگی مشترک

نقش مشاوره پیش و پس از ازدواج در موفقیت زندگی مشترک