مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مرداد 1398 ساعت 14:582019-08-06اقتصادي

کاهش 11 درصدی ساکنان شهر بارسلون


افزایش بیش از حد شمار گردشگران موجب شده از سال 2015 تاکنون 11 درصد از ساکنان شهر بارسلون اسپانیا تصمیم بگیرند دیگر در این شهر زندگی نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، بارسلون اسپانیا که تنها 1.

6 میلیون نفر جمعیت دارد سالانه پذیرای حدود 20 میلیون گردشگر از سراسر جهان است و این حجم گسترده از گردشگران موجب نارضایتی و خشم ساکنین اصلی شهر شده تا جایی که طی چهار سال اخیر 11 درصد از مردم این شهر را ترک کرده اند.

از مهم ترین دلایل کاهش جمعیت ساکنین اصلی شهر، افزایش شمار خانه هایی است که برای اقامت به توریست ها اجاره داده می شود و به همین دلیل هزینه مسکن برای اهالی بارسلون به شدت بالا رفته است.

در این میان، شورای شهر بارسلون سعی دارد با تبلیغ همزیستی مسالمت آمیز ساکنان و گردشگران هر دو طرف را راضی نگه دارد و از سوی دیگر با استخدام واسطه هایی از اهالی بومی، مشکلات میان توریست ها و صاحبان خانه ها را به حداقل برساند.

به عنوان مثال، منطقه Ciutat Vella به عنوان قلب قدیمی شهر و یکی از مهمترین جاذبه های مورد علاقه گردشگران در چند سال گذشته به دلیل اجاره بهای بالا و سروصدای اذیت کننده گردشگران، 13 هزار ساکن خود را از دست داده و مردم بارسلون به بسیاری از مناطق معروف شهر وارد نمی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 11 درصدی ساکنان شهر بارسلون

کاهش 11 درصدی ساکنان شهر بارسلون