موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مرداد 1398 ساعت 07:332019-08-05اقتصادي

10 دلیل درباره پیامدهای مثبت تغییر واحد پول ملی


در نگاه بدبینانه این یک کار نمایشی یا ناقص است و چون همراه با اصلاح دیگر ساختارها صورت نمی پذیرد صفرها یکی یکی بازمی گردند زیرا صفرها نشانه ای از وضعیت تورمی اقتصاد ایران در قریب 50 سال گذشته است.

- در نگاه خوش بینانه اما به لحاظ روانشناختی اثر مثبت می گذارد و پول ملی را در قبال ارزهای دیگر حداقل حسب ظاهر بهتر نشان می دهد.

همان که سخنگوی دولت از آن با لفظ حیثیت یاد می کند.

در نگاه واقع بینانه اما هر چند نمی توان انتظار معجزه داشت ولی تبعات مثبتی در پی دارد و در این یادداشت 10 مورد را برشمرده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: اعلام تصویب حذف چهار صفر از پول ملی و احتمال عرضه تومان به جای ریال بر این اساس، موضوع بحث های متنوعی شده و کار به طنز و لطیفه سازی هم کشیده شده است.

هر چند اول بار نیست که این بحث مطرح می شود اما چون این مرتبه در دولت تصویب شده و در قالب لایحه شاید به مجلس شورای اسلامی برود، جدی تر از قبل است و می توان عزم اجرای آن را بیش از گذشته دانست.

علی ربیعی، سخنگوی دولت هدف از این کار را کاهش استهلاک کاغذ اسکناس، حفظ حیثیت ظاهری پول ملی و افزایش کارایی آن دانسته و قضیه را به کاهش تورم ربط نداده؛ چندان که منتقدان از این منظر تحلیل می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 دلیل درباره پیامدهای مثبت تغییر واحد پول ملی

10 دلیل درباره پیامدهای مثبت تغییر واحد پول ملی