مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مرداد 1398 ساعت 23:232019-08-03سياسي

می خواستند آن را در گینس ثبت کنند، اما ...


فضای باغ باز است، تفاوت چندانی با 11 سال قبل نکرده، وقتی که برف می بارید و اسفندیار رحیم مشایی - رییس وقت سازمان میراث فرهنگی -، «باغ کتیبه ها» را افتتاح کرد.

- فضای باغ باز است، تفاوت چندانی با 11 سال قبل نکرده، وقتی که برف می بارید و اسفندیار رحیم مشایی - رییس وقت سازمان میراث فرهنگی -، باغ کتیبه ها را افتتاح کرد.

حالا بعد از گذشت بیش از یک دهه، هنوز کتیبه های مولاژ شده در محوطه ی شرق کاخ نیاوران روی پای خود ایستاده اند، اما با یک تفاوت کوچک.

تفاوت هایی که به راحتی می توان نشانه هایش را روی تنِ کتیبه ها دید، شکستگی ها و آسیب هایی که مرور زمان به مولاژِ کتیبه های تاریخی و باستانی در محوطه های تاریخی و روباز و فضاهای صعب العبور وارد کرده است.

از سوی دیگر به نظر می رسد گردوغبار فراموشی بعد از گذشت این سال ها هدف اصلی و اولیه برای ایجاد چنین پایگاهی را از یادها برده است! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیمه ی بهمن 1387، بخش جدیدی به مجموعه ی فرهنگی ـ تاریخی نیاوران اضافه شد، فضایی که از نظر تاریخی و پژوهشی می توانست امروز یکی از مهمترین بخش های تاریخی باشد که هر پژوهشگرِ ایرانِ باستان برای دیدن اش لحظه شماری می کند.

فضایی که قرار بود پایگاهی برای کتیبه های صخره ای ایران باشد، اما امروز فقط بخشی از فضای باز نیاوران است که بازدیدکنندگان از این کاخ موز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می خواستند آن را در گینس ثبت کنند، اما ...

می خواستند آن را در گینس ثبت کنند، اما ...