مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مرداد 1398 ساعت 14:582019-08-03بين الملل

پارلمان اقلیم کردستان عراق سوم اوت را روز نسل کشی ایزدی ها اعلام کرد


پارلمان اقلیم کردستان عراق امروز شنبه به دلیل قتل عام ایزدی ها در سوم ماه اوت 2014 این روز را روز نسل کشی ایزدی ها اعلام کرد.

- پارلمان اقلیم کردستان عراق سوم اوت را روز "نسل کشی" ایزدی ها اعلام کرد پارلمان اقلیم کردستان عراق امروز شنبه به دلیل قتل عام ایزدی ها در سوم ماه اوت 2014 این روز را روز "نسل کشی" ایزدی ها اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، از بین 111 عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق 87 تن رای دادند سوم ماه اوت هر سال سالگرد نسل کشی ایزدی ها اعلام شود.

در این راستا نیچروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق در پنجمین سالروز کشتار جمعی کردهای ایزدی در شهرستان سنجار با انتشار بیانیه ای از سازمان ملل خواست آنچه برای کردهای ایزدی رخ داده را به عنوان نسل کشی به رسمیت بشناسد.

نیچروان بارزانی خاطرنشان کرد: در پنجمین سالگرد کشتار کردهای ایزدی سنجار یاد قربانیانی که توسط داعش کشته شده اند را در قلبهایمان زنده نگه می داریم و تا زمان نابودی تروریسم خیالمان هرگز آسوده نخواهد شد و قربانیان ربوده شده را باز می گردانیم.

رییس اقلیم کردستان عراق خطاب به سازمان ملل گفت: ما از سازمان ملل می خواهیم این کشتار را به عنوان یک نسل کشی به رسمیت بشناسد تا مانع تکرار اقدامات مشابه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان اقلیم کردستان عراق سوم اوت را روز نسل کشی ایزدی ها اعلام کرد

پارلمان اقلیم کردستان عراق سوم اوت را روز نسل کشی ایزدی ها اعلام کرد