مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مرداد 1398 ساعت 10:432019-08-03اقتصادي

حذف 4 صفر از پول ملی باید هرچه سریعتر اجرایی شود


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هزینه ایجاد یک پول 100 تومانی 300 تومان می شود، چاپ پول در وضعیت کنونی هزینه زیادی دارد که با حذف چهار صفر این هزینه ها کاهش پیدا می کند، - بنابراین باید سریعتر اجرا شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود بهمنی درباره تصویب لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در هیات دولت خاطرنشان کرد: واحد پولی ما شرایط خوبی ندارد، ما در بانک مرکزی از سال 89 کار زیادی بر روی حذف صفر انجام دادیم و تیم هایی را به کشورهایی چون ترکیه، اندونزی و ایتالیا که تجربه حذف صفر داشتند فرستادیم.

وی که با رادیو البرز صحبت می کرد، با تأکید بر لزوم حذف چهار صفر از پول ملی گفت: امروز اگر از کسی یک ریالی یا 10 ریالی یا 100 ریالی بخواهند کسی این پول را ندارد بنابراین این نمی تواند واحد پول ما باشد، نکته مهمتر اینکه اگر 100 سکه 100 ریالی را در ترازو بگذاریم ارزش فلز آن از خود پول بیشتر می شود، یک واحد پول ما یک 120 هزارم یک ارز خارجی است در صورتی که ارزش پول ما بیشتر از اینهاست بنابراین می طلبد که چهار صفر هر چه زودتر حذف شود.

و باید ظرف شش ماه تا یکسال اجرایی شود.

بهمنی در خصوص اینکه در صورت حذف چهارصفر سرنوشت اسکناس و سکه های 500 تومانی چه خواهد شد؟ گفت: واحد پولی در ساختار جدید مانند دلار به 100 قسمت تقسیم خواهد شد، ما در بانک مرکزی دریک را بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف 4 صفر از پول ملی باید هرچه سریعتر اجرایی شود

حذف 4 صفر از پول ملی باید هرچه سریعتر اجرایی شود