مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مرداد 1398 ساعت 01:582019-08-02اقتصادي

چرا تامین اجتماعی غرامت «مرخصی 9 ماهه زایمان» را پرداخت نمی کند؟


قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در ماده 59 قانون تامین اجتماعی به پرداخت کمک هزینه زایمان یا غرامت ایام بارداری اشاره شده است گفت: - چرا تامین اجتماعی غرامت مرخصی 9 ماهه زایمان را پرداخت نمی کند؟ قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در ماده 59 قانون تامین اجتماعی به پرداخت کمک هزینه زایمان یا غرامت ایام بارداری اشاره شده است گفت: بر مبنای قانون اگر بیمه شده خانومی دارای یک سال سابقه پرداخت حق بیمه باشد می تواند از این حق استفاده کند و برای شش ماه و هرماه دو سوم حقوقش را از ما دریافت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسن زدا در صفحه ایسنتاگرامی خود؛ مطالبی تحت عنوان دانستنی های تامین اجتماعی منتشر و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی پرداخت.

وی با بیان اینکه کمک هزینه زایمان یکی از حقوق بیمه شدگان زن است و سازمان تامین اجتماعی مکلف به پرداخت آن است اظهار کرد: حدود 20 درصد یعنی بیش از سه میلیون نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی زن هستند.

پس باید جدی تر به وضعیت اشتغال و کار آنها توجه کرد.

وی افزود: در ماده 59 قانون تامین اجتماعی به پرداخت کمک هزینه زایمان یا غرامت ایام بارداری اشاره شده است و بر مبنای آن اگر بیمه شده خانومی دارای یک سال سابقه پرداخت حق بیمه باشد می تواند از این حق استفاده کند و برای شش ماه و هرماه دو س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تامین اجتماعی غرامت «مرخصی 9 ماهه زایمان» را پرداخت نمی کند؟

چرا تامین اجتماعی غرامت «مرخصی 9 ماهه زایمان» را پرداخت نمی کند؟