مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مرداد 1398 ساعت 14:282019-07-31سياسي

آن مرد با «ماک» آمد


اصغر قندچی که امروز برند عظیم ساخته شده به دست او تبدیل به شرکت «سایپا دیزل» شده و هزاران نفر در کارخانه های متصل به آن مشغول به کارند که بود و چگونه توانست صنعت کامیون سازی ایران را متحول کند که با عنوان «پدر صنعت کامیون سازی» از او یاد شود.

- اصغر قندچی که امروز برند عظیم ساخته شده به دست او تبدیل به شرکت سایپا دیزل شده و هزاران نفر در کارخانه های متصل به آن مشغول به کارند که بود و چگونه توانست صنعت کامیون سازی ایران را متحول کند که با عنوان پدر صنعت کامیون سازی از او یاد شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: اصغر قندچی، موسس شرکت ایران کاوه که به نوعی نماینده کامیون های ماک در ایران بود، شامگاه دوشنبه درگذشت.

از قندچی به عنوان کارآفرینی یاد می شد که یادگار ظهور تکنوکرات ها در اوایل دهه 40 شمسی در اقتصاد ایران است؛ دورانی طلایی و صنعتی که نمایندگی آن را چهره اقتصادی مشهور ایران، علینقی عالیخانی به عهده دارد که همین یک ماه پیش در آمریکا دار فانی را وداع گفت.

نام اصغر قندچی در این دوره صنعتی شدن اقتصاد ایران به دست کارآفرینان بخش خصوصی، در کنار نام هایی چون برادران خیامی، جعفر اخوان، برادران خسروشاهی، برادران لاجوردی، خلیل ارجمند، رحیم متقی ایروانی و رضا نیازمند قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آن مرد با «ماک» آمد

آن مرد با «ماک» آمد