مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مرداد 1398 ساعت 14:182019-07-30پزشكي

توهم آرامش با قرصی به نام ترامادول


مسئول اداره مشاوره معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ترامادول یک ضد درد غیر افیونی است که برای تسکین دردهای متوسط تا شدید استفاده می شود، - گفت: در مورد این دارو عقیده بر این است که در کاهش علائم افسردگی و اضطراب مفید است.

علیرضا نیکزاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: استفاده از این دارو می تواند وابستگی روانی ایجاد کند و مصرف تفننی آن نیز خطرناک است.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات داروهایی که کاربردهای خاص و مشخص در درمان بیماری ها دارند توسط عده ای خودسرانه و نابجا مصرف می شوند، خاطرنشان کرد: متاسفانه دو داروی ترامادول و ریتالین در جمعیت دانشجویی مورد استفاده نابجا قرار می گیرند .

وی با اشاره به اینکه ترامادول که با نام ترامادول هیدروکلراید معرفی شده و به صورت قرص، کپسول و آمپول موجود است، ادامه داد: این دارو با اسامی تجاری بابومادول، پیرالژین، ترادولان، ترامارام، ترامود، ترالژیدول و ترامل در بازار دارویی ایران توزیع می شود.

نیکزاد اظهار کرد: 15 دقیقه بعد از مصرف، اثرات دارو به تدریج شروع می شود و دو الی هشت ساعت این اثرات باقی می ماند.

وی اضافه کرد: پزشکان به هنگام تجویز ترامادول وجود بیماری های مختلف از جمله مصرف روزانه الکل، اعتیاد یا سؤمصرف مواد، سابقه ضربه به مغز، وجود تومو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توهم آرامش با قرصی به نام ترامادول

توهم آرامش با قرصی به نام ترامادول