مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مرداد 1398 ساعت 09:332019-07-30اقتصادي

چین رفت؛ آزادراه تهران ـ شمال جان گرفت


با خروج پیمانکاران چینی از آزادراه تهران ـ شمال، هزینه ها کاهش یافت؛ بعد از ورود پیمانکار ایرانی گفته می شود که اواخر تابستان تردد در قطعه یک صورت می گیرد اما افتتاح نهایی دهه فجر خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروژه آزادراه تهران ـ شمال امسال 23 ساله می شود اما هنوز قطعه یک آن راه اندازی نشده است.

جدا از ایرادات زیست محیطی که بعضا به آن گرفته می شد و سرعت اجرا را کند می کرد به نظر می رسد کمبود منابع و تعلل در اجرای کار، مهم ترین موانع پیش روی این طرح بوده است.

اخیرا سازمان برنامه و بودجه با تخصیص 300 میلیارد تومان اعتبار به شکل اوراق اسناد خزانه اسلامی به آزادراه تهران– شمال موافقت کرده است.

پروژه آزادراه تهران ـ شمال از سال 1375 تا 1394 در دست پیمانکاران چینی قرار داشت اما بنا به گفته رییس جدید بنیاد مستضعفان، متاسفانه در این مدت، هیچ پیشرفتی در قطعه یک صورت نگرفت و چینی ها برای ساخت این آزادراه، با ما گروکشی می کردند؛ اما در نهایت، پس از مدتی فاینانس را رها کردند.

پس از چینی ها دیدیم که پیمانکاران و مشاوران ایرانی به این پروژه ورود کرده و آن را با قیمتی بسیار پایین تر به اتمام رساندند.

بنیاد مستضعفان سهامدار نیمی از آزادراه تهران ـ شمال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین رفت؛ آزادراه تهران ـ شمال جان گرفت

چین رفت؛ آزادراه تهران ـ شمال جان گرفت