مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مرداد 1398 ساعت 09:482019-07-28پزشكي

کاهش اضطراب نوجوانان با روش درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد


نتایج یک پژوهش حاکی از اثربخشی روش درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر نشانه های افسردگی و اضطراب نوجوانان و همچنین بهبود روابط والد و فرزند است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریم دادخواه دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی گرایش عمومی در پایان نامه خود به اثر بخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد مادران بر بهبود روابط والد – نوجوان و کاهش نشانه های اضطراب و افسردگی نوجوانان دختر شهر اصفهان پرداخت.

این پژوهش به بررسی اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد مادران بر کاهش نشانه های اضطراب و افسردگی نوجوانان دختر دارای این نشانه ها و بهبود روابط والد-نوجوان پرداخت.

بر اساس این پژِوهش، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و ذهن آگاهی به عنوان درمان های موج سوم شناختی-رفتاری تعریف می شود و دارای پشتوانه تجربی است.

در این تحقیق، از بین نواحی شش گانه شهر اصفهان یک ناحیه به صورت تصادفی انتخاب و از بین مدارس دوره متوسطه این ناحیه نیز یک مدرسه و از این مدرسه 4 کلاس به صورت تصادفی انتخاب شدند.

سپس پرسشنامه های اضطراب و افسردگی در بین دانش آموزان هر کلاس توزیع و پس از انجام مصاحبه با 30 نفر از کسانیکه بالاترین نمرات را کسب کردند، 15 نفر از مادران به صورت تصادفی در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل بررسی ها انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اضطراب نوجوانان با روش درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد

کاهش اضطراب نوجوانان با روش درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد