مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مرداد 1398 ساعت 08:582019-07-28اقتصادي

روزگار ناخوش سیب زمینی


روزگار ناخوش سیب زمینی با افزایش قیمت آن اوضاع وخیمی را در اردبیل رقم زده به طوری که این شهر به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید این محصول بازار متلاطمی را تجربه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان سیب زمینی در دشت اردبیل از کمبود منابع آب و نرسیدن این منبع ارزشمند به مزارع، دادشان به آسمان بلند شده برداشت سیب زمینی آن هم به شکل زودهنگام در برخی از مناطق استان اردبیل وضعیت متفاوتی را در پایتخت سیب زمینی ایران رقم زده است.

یکی از کشاورزان با بیان این که مظلوم ترین قشر در عرصه تولید، زارعین و کشاورزان هستند که در حال حاضر به بقیه یارانه می دهند، اظهار کرد: زمانی که قیمت سیب زمینی بالا می رود داد همه بلند می شود، در حالی که سال های سال بود که ما سیب زمینی را به نرخ پفک نمکی می فروختیم اما صدای هیچ کس بلند نمی شد.

مهرور دیجوجین خاطرنشان کرد: کلزایی که امروز جهاد کشاورزی کاشت آن را تبلیغ می کند بیشتر از سیب زمینی آب بری دارد ولی معلوم نیست به چه دلیلی به جای سیب زمینی به عنوان محصول استراتژیک تبلیغ کاشت آن می شود؟ وی با اشاره به این که اکثر کشاورزان، بدهکار بانک کشاورزی و یا توزیع کنندگان بذر و سموم هستند، تصریح کرد: اگر در همین دشت اردبیل طی چند روز آینده آبی به مزارع سیب زمینی نرسد همه محصول از بین خواهد رفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزگار ناخوش سیب زمینی

روزگار ناخوش سیب زمینی