مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مرداد 1398 ساعت 03:582019-07-26سياسي

برگزاری انتخابات شورایاری ها در زیر چتر بی قانونی


این روزها هنگام عبور از کوچه ها و محله های تهران با بنرهای تبلیغاتی کاندیداهایی بر روی در و دیوار شهر روبرو می شوید که برای شرکت در انتخابات شورایاری تبلیغات خود را در سطح شهر پخش کرده اند در حالی که ابهاماتی در زمینه برگزاری این انتخابات وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انتخابات شورایاری ها قرار است در جمعه هفته جاری (4 مرداد) در تهران در شرایطی برگزار شود که ساز و کار قانونی برگزاری این انتخابات در قانون دیده نشده است.

در تاریخ 24 تیر زمانی که کاندیداها در حال ثبت نام برای شرکت در انتخابات شورایاری ها بودند قاضی سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای خطاب به رؤسای قوای سه گانه و همچنین وزیر کشور برگزاری انتخابات شورایاری ها را تا زمان وضع مبانی قانونی برای برگزاری آن غیرقانونی دانست و خواستار جلوگیری از برگزاری این اقدام غیرقانونی شد.

در بخشی از این نامه، وضع مصوبه توسط شورای اسلامی شهر تهران و همچنین اقدام به برگزاری انتخابات شورایاری، برخلاف اصل 100 قانون اساسی و نیز قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران دانسته شده فلذا اقدام شورای اسلامی شهر تهران و هیأت محترم وزیران در وضع مصوبه مبنی بر تشکیل انجمن شورایاری محلات در تهران و برگزاری انتخابات، خارج از حدود اختیارات قانونی مراجع مز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری انتخابات شورایاری ها در زیر چتر بی قانونی

برگزاری انتخابات شورایاری ها در زیر چتر بی قانونی