مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مرداد 1398 ساعت 10:182019-07-24بين الملل

دعوا بر سر نام خلیج فارس از کجا شروع شد؟


رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر گفت: برای اولین بار در سال 1955 یک دیپلمات انگلیسی در مقاله ای -در یک مجله عرب زبان- نوشت خلیج فارس که اعراب آن را خلیج عربی می گویند.

- رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر گفت: برای اولین بار در سال 1955 یک دیپلمات انگلیسی در مقاله ای -در یک مجله عرب زبان- نوشت "خلیج فارس که اعراب آن را خلیج عربی می گویند.

"، و با این جمله اعراب را با واژه جعلی خلیج عربی آشنا کرده و این جنگ لفظی را آغاز کرد و به آن دامن زد.

مریم قائمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه دعوا بر سر نام خلیج فارس از کی شروع شد و چه دلیلی داشت، عنوان کرد: آغاز این جنگ لفظی از سوی استعمار در واقع با هدف جبهه گیری فرهنگی در مقابل ملّت ایران و ایجاد خصومت منطقه ای بین عرب و عجم و تفرقه افکنی همراه بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از آن در سال 1963 کنفرانس حقوق دانان عرب، تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی را تصویب کرد که بعد از آن می بینید در متون مختلف و حتی در مقالات علمی و اطلس هایی که روی گونه های خلیج فارس چاپ کردند از نام جعلی خلیج عربی استفاده می شود.

نام خلیج فارس در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت رسیده است رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس در پاسخ به اینکه چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم، بیان کرد: جدای از ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوا بر سر نام خلیج فارس از کجا شروع شد؟

دعوا بر سر نام خلیج فارس از کجا شروع شد؟