مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مرداد 1398 ساعت 13:482019-07-23سياسي

آمانو و سرنوشت برجام


این که بعد از فوت یوکیو آمانو چه اتفاقی برای پرونده ایران می افتد، سوالی است که بسیار به شخصیت، اعتبار و میزان استقلال مدیرکل بعدی آژانس بستگی خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت: مقام مدیریت کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بیش از آن که منصبی حقوقی باشد، جایگاهی سیاسی است.

حساسیت عملکرد این سازمان بین المللی در موضوع تولید، نگهداری و استفاده از مواد هسته ای و مسئولیت های مدیر کل آژانس در نظارت و گزارش دهی در مورد این مواد موجب می شود تا قدرت های بین المللی، به ویژه کشورهای دارای سلاح هسته ای به شدت در مورد انتخاب مدیر این سازمان مداخله کنند.

انتخاب مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گهگاه به محل نزاع و چالش قدرت های بزرگ تبدیل می شود که هر یک مطالباتی از عملکرد او دارند.

کشورهای مختلف جهان تلاش می کنند تا بر مبنای نفوذی که بر این آژانس مستقل بین المللی 62 ساله دارند، مطالبات و خواسته های هسته ای و سیاسی خود را پیش ببرند.

در ادواری سیاستمدارانی که به این مقام انتخاب شده اند میزان وفاداری شان به کشورهایی که رای مثبت به انتخاب شان داده اند بارز و پررنگ بود.

مدیر کل آژانس مستمرا چه در گزارش های ادواری و چه در گزارش های ویژه یا پرونده ای، مسئول جمع بندی گزارش و امضای آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمانو و سرنوشت برجام

آمانو و سرنوشت برجام