مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مرداد 1398 ساعت 11:532019-07-23اقتصادي

پژوهشگران بدنبال راهکاری برای کاهش سرعت تبخیر آب دریاچه ارومیه باشند


سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: دولت از طرح های پژوهشی کارآمد حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیمان آرامون در چهارمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران که در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، تصریح کرد: متاسفانه آنچه در علم و دانشگاه به دست می آید در صنعت به کار گرفته نمی شود که این خود دلیل محکمی بر عدم رشد اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به ارتباط بین صنعت و شیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آذربایجان غربی چند کارخانه پتروشیمی و آزمایشگاه شیمی وجود دارد؛ نیاز است به شیمی کاربردی و طرح های ارائه شده در این حوزه بیش از گذشته توجه شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی یادآور شد: با توجه به شدت بارندگی ها در استان عمر رنگ های بکار رفته در خط کشی جاده ها بسیار کم است، بنابراین با استفاده از علم شیمی می توان انقلابی در صنعت رنگ های ترافیکی دراستان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: به دلیل تبخیر بالای آب دریاچه ارومیه و حوضه های آبریز آن پژوهشگران و شیمی دانان نیاز است بدنبال راهکاری در خصوص کاهش سرعت تبخیر آب دریاچه ارومیه باشند تا از روند سرعت تبخیر آب موجود در دریاچه جلوگیری شود و در این راستا دولت نیز از طرح های کمکی در این حوزه استقبال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگران بدنبال راهکاری برای کاهش سرعت تبخیر آب دریاچه ارومیه باشند

پژوهشگران بدنبال راهکاری برای کاهش سرعت تبخیر آب دریاچه ارومیه باشند