مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مرداد 1398 ساعت 11:382019-07-23اقتصادي

شرایط واردات کاغذ با ارز نیمایی


به دنبال حذف کاغذ از لیست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی اکنون بانک مرکزی شرایط تازه ای برای ترخیص و واردات این کالا تعریف کرده است؛ واردکنندگانی که تا خردادماه امسال کالای آنها ترخیص نشده باید مابه التفاوت تا نرخ 9000 تومان سامانه نیما را بپردازند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جریان حذف برخی کالاها از دریافت ارز 4200 تومانی، چهار کالای اساسی کره، حبوبات، چای و کاغذ از دریافت این ارز کنار گذاشته شدند.

بر این اساس واردات آنها از این پس با ارز نیمایی که البته قیمت آن متغیر است، انجام خواهد شد.

این در حالی است که طبق دستوری که بانک مرکزی به شبکه بانکی داشته است و باید گمرک ایران طبق آن اسناد حمل را دریافت و ترخیص کالا را انجام دهد، شرایط واردات و ترخیص کاغذ و سه کالای دیگر حذف شده از دریافت ارز با نرخ ترجیهی این گونه اعلام شده که در مواردی که تامین ارز بابت گشایش اعتبار اسنادی، ثبت برات اسنادی و حواله ارزی برای واردات کره، حبوبات، چای و کاغذ با نرخ رسمی 4200 تومان برای هر دلار انجام شده باید اسناد حمل مربوطه با دریافت مابه التفاوت 4800 تومان انجام شود.

با توجه به این اعلام بانک مرکزی تمامی واردات این چهار قلم کالایی که تا 18 خرداد سال جاری از گمرک ترخیص نشده اند، با دلار 9000 تومان محاسبه خواهد شد و اگر ثبت سفارش آنها با ارز 4200 تومان بوده، باید 4


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط واردات کاغذ با ارز نیمایی

شرایط واردات کاغذ با ارز نیمایی