مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مرداد 1398 ساعت 08:182019-07-23اجتماعي

معرفی بالاترین و پایین ترین شهرهای استان در درصد بیسوادی


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وضعیت شهرستان های استان در سواد گفت: بالاترین درصد باسوادی را در شهرستان کوهبنان با بیش از 98 درصد پوشش و پایین ترین درصد را در شهرستان رودبار جنوب حدود 77 درصد پوشش داریم.

- محمد ضیاءالدینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت سواد در استان کرمان اظهار کرد: مبنای آمار بیسوادی در کشور، مرکز آمار ایران است که سرشماری از سال 90 هر پنج سال یک بار انجام می شود و مبنای این آمار، خوداظهاری مردم است.

وی با بیان اینکه براساس آمار سال 95، در استان کرمان 155 هزار و 150 نفر بیسواد(در گروه سنی 10 تا 49 سال) اعلام شده که از این تعداد 72 هزار و 508 نفر مرد و 82 هزار و 642 نفر زن بوده اند تصریح کرد: از سال 95 به بعد سالانه حدود 5 هزار نفر را آموزش داده و باسواد کرده ایم و کسانی را که سواد یاد گرفته بودند نیز در دوره های تحکیم و انتقال تحت آموزش قرار داده ایم.

ضیاء الدینی بیان کرد: همچنین برای سال تحصیلی جدید نیز مجوز تحت پوشش سوادآموزی قرار دادن 5 درصد افراد بیسواد 50 تا 60 سال را از وزارت آموزش و پرورش اخذ کرده ایم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به سهمیه ابلاغی سوادآموزی در هر سال تحصیلی اظهار کرد: برای سال 99-98 سهمیه 9 هزار نفری به استان کرمان ابلاغ شده که درخواست داده ایم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی بالاترین و پایین ترین شهرهای استان در درصد بیسوادی

معرفی بالاترین و پایین ترین شهرهای استان در درصد بیسوادی