مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مرداد 1398 ساعت 08:182019-07-23فرهنگي

از سختی «خاله سوسکه» تا گله از مدیریت


محمدرضا یوسفی از سخت بودن نوشتن داستان های فولکلور، نگاه غیرهنری به ادبیات کودک، ناکارآمدی مدیران انتصابی و پاره وقت، و محافظه کار بودن دانشگاه ها می گوید.

- این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، درباره این که برخی فکر می کنند نوشتن در حوزه ادبیات کودک کار راحتی است و به نوعی سهل انگاری در این بخش وجود دارد، اظهار کرد: این نگاه در ادبیات بزرگسال هم وجود دارد و کتاب های بازاری بسیاری در این حوزه می بینید.

طیفی که ادبیات را در سطح، ژورنالیستی و ابتدایی می بیند برای شان ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال فرق نمی کند، می توانند آثاری خلق کنند و حتی شناخته هم بشوند اما آثارشان آثار هنری نباشد.

این ساده کردن صورت مسئله است.

من که خودم حرفه ای ادبیات کودک و نوجوان هستم، گاه برای نوشتن یک داستان کودک زمانی می گذارم که اگر همان زمان را بگذارم یک رمان بزرگسال می توانم بنویسم؛ به دست آوردن تصاویر، واژه ها و سنخیت ادبی فصل مشترک ادبیات کودک و بزرگسال است و این ها با هم فرقی ندارند.

او سپس بیان کرد: برای گونه ادبی، مخاطب سنی تعیین کننده نیست.

این نظریه ها را بیشتر کسانی درشت می کنند که شناخت عمیق و جامعی نسبت به هنر ندارند و معتقدند چون کتاب ها برای بچه هاست و این کارها داوری نمی شود و فقط بازاری را اشباع می کند و می رود، ساد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سختی «خاله سوسکه» تا گله از مدیریت

از سختی «خاله سوسکه» تا گله از مدیریت