مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مرداد 1398 ساعت 07:482019-07-23پزشكي

تمهید وزارت بهداشت برای جلوگیری از ورود ویروس نیل غربی به کشور


رییس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به مشاهده ویروس نیل غربی در شمال آمریکا، آفریقا و خاورمیانه، - تمهید وزارت بهداشت برای جلوگیری از ورود ویروس "نیل غربی" به کشور رییس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به مشاهده ویروس "نیل غربی" در شمال آمریکا، آفریقا و خاورمیانه، با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در ایران گزارش نشده، تمهیدات وزارت بهداشت برای جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری را تشریح کرد.

دکتر بهزاد امیری در گفت وگو با ایسنا، انتقال ویروس نیل غربی به انسان را از طریق گزش پشه آلوده به ویروس معرفی کرد و گفت: انتقال این ویروس از طریق پشه آلوده، به انسان و حیوان صورت می گیرد.

این پشه معمولا از غروب تا طلوع آفتاب فعال است و در آن زمان است که اگر فردی در معرض گزش این پشه قرار گیرد و در صورت آلودگی پشه، به ویروس نیل غربی دچار می شود.

وی مخزن این بیماری را پرندگان بویژه پرندگان مهاجر و وحشی معرفی کرد و افزود: حشرات هنگام خون خواری از بدن پرندگان آلوده، ویروس را به بدن خود منتقل کرده و در مواجهه بعدی خونخواری، در صورت گزش انسان می توانند ویروس را منتقل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمهید وزارت بهداشت برای جلوگیری از ورود ویروس نیل غربی به کشور

تمهید وزارت بهداشت برای جلوگیری از ورود ویروس نیل غربی به کشور